28 lutego 2012

Hello, goodbye.

Szukam pracy. Od miesiąca. Oficjalnie jestem jeszcze zatrudniona w firmie, w której pracowałam ponad pół roku, jednak pojawił się problem z projektami. I jestem coraz bardziej zagubiona. Nie rozumiem logiki w tym kraju, ani motywów, które kierują tymi firmami.
Po co jest możliwość studiowania zaocznie, skoro nie ma możliwości zdobycia pracy? Można by całość określić w dwóch zdaniach, jednak dzisiaj została przekroczona cienka granica mojej cierpliwości.
Wszędzie oczekiwane jest doświadczenie. Wszędzie, nawet na asystentkę w firmie widmo. Jestem w stanie zrozumieć międzynarodowe korporacje, naprawdę, wtedy jasne i języki i fajnie byłoby, żeby za takie rzeczy odpowiadała osoba, która się na tym zna. Ale małe firmy, których prawie nikt nie odwiedza a spotkania odbywają się na mieście? No błagam, po co minimum trzy języki i 2 (lub więcej) lat doświadczenia? Nie wiem jak dla innych, ale zrobienie kawy, odebranie telefonu, odpisanie na maile, przekazanie poczty czy przygotowanie prezentacji to nie jest dla mnie problem.
Pojawia się pytanie. Jak do cholery mam zdobyć doświadczenie, skoro nikt mnie nie zatrudni, bo go nie mam? Koło się zamyka, a ja nie mam zielonego pojęcia co ze sobą zrobić. W każdym razie wiem, że odpowiadał mi tryb życia, gdzie pracowałam w tygodniu, a studiowałam w weekendy i nie koniecznie skłaniałabym się ku przeniesieniu na studia dzienne. Poza tym przyzwyczaiłam się do posiadania pieniędzy i dziwnie mi teraz, kiedy comiesięczny przypływ gotówki się skończył.



8 komentarzy:

  1. życzę powodzenia ! niestety w naszym państwie coraz ciężej z pracą:(

    zapraszam do siebie w wolnym czasie:)
    http://mesmerize87.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj tak. Ja ogólnie przewiduję, że też nie znajdę pracy dla siebie, ale staram się wierzyć, że tak się nie stanie. Przynajmniej się staram.

    Tylko się nie poddawaj.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. poddać się to najgorsze co można zrobić, całe szczęście, że ten etap mam już za sobą :)

      Usuń
  3. Zgodnie z obietnicą - oficjalnie zapraszam na moją stronę: http://nightmist.pl/ oraz na mojego bloga: http://w-lustrzanym-odbiciu.nightmist.pl/
    Blog będzie widoczny wyłącznie dla osób wybranych także jeżeli chciałabyś dalej go czytać bardzo proszę o maila na adres: nightmist@nightmist.pl
    Mam nadzieję do zobaczenia.

    OdpowiedzUsuń
  4. To jest niezmieniający się problem. Sama mam problem ze znalezieniem pracy, a cv (według mnie) nie wygląda najgorzej.
    Ciężkie czasy nastały, wystarczy spojrzeć jaki procent bezrobocia mamy w kraju. ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W gruncie rzeczy najzabawniejsze jest to, że ogłoszeń jest bardzo dużo, ale znaleźć coś rozsądnego, gdzie w dodatku będą cię chcieli zatrudnić graniczy niemal z cudem...

      Usuń