17 grudnia 2012

Świąteczne pierniczki.




Jak co roku na chwilę przed świętami wzięłam się za przygotowywanie pierniczków. Taka moja mała tradycja, którą lubię pielęgnować. Chętnie też obdarowuję nimi moich najbliższych. Przygotowanie ich zajmuje naprawdę niewiele czasu, pachną niesamowicie w całym domu i przy robieniu nich można się świetnie bawić. Podaję wam jeden z najprostszych przepisów jakie znam, macie jeszcze kilka dni do świąt, więc śmiało możecie je przygotować :)


Składniki: (mi wyszło ok. 130 pierniczków)
- 1/2 kg mąki
- 3 duże łyżki miodu
- 100 gram cukru pudru
- ok. 1/2 kostki masła
- 1 jajko
- 2 łyżeczki sody oczyszczonej
- 1 przyprawa do piernika (25 gram)
- 1 przyprawa do ciasteczek korzennych (20 gram)
- 2/3 łyżeczki kakao (nie musicie, kwestia gustu i smaku jaki chcecie, żeby wasze pierniczki miały)

Przygotowanie:
Przesiać mąkę, cukier puder, sodę oczyszczoną, przyprawy korzenne, kakao (opcjonalnie) na stół/stolnicę. Dodać miód (można go delikatnie podgrzać, zależy jaką ma konsystencję), jajko i ciepłe masło. Wymieszać wszystkie składniki, wyrobić ciasto, aż będzie jednolite. Schować na pół godziny do lodówki. Po wyjęciu rozwałkować i wycinać pierniki.
Na blasze położyć papier do pieczenia, na nim pierniczki. Piec około 8-10 minut w 180 stopniach.
Przechowywać w szczelnie zamkniętym słoju.



 






INFORMACJA
Utworzyłam także fanpage na facebooku, gdzie informuję o bieżących postach, zmianach czy czymkolwiek innym, więc zapraszam! Można kliknąć w tym poście (tu pod spodem), jest także odnośnik po prawej stronie bloga :)
KLIK

16 komentarzy:

  1. Trzeba mieć piekarnik....

    :P

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie moja babcia się tym zajmuje. Nie dla mnie pieczenie pierników, skoro czasami nawet makaronu nie potrafię ugotować jak należy :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Trzeba mieć piekarnik... - dokładnie tak :D
    Pierniczki wyglądają smakowice, ale... idę na siłownię ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja sobie nie wyobrażam nie mieć piekarnika :D Za dużo dobrych rzeczy bym musiała sobie odpuścić.
      Ta, ja niby też planuję, ale od nowego roku :)

      Usuń
    2. tyle dzisiaj ludzi było, że ojejuuu :D i joga na dobry koniec dnia:D

      Usuń
    3. Brzmi dobrze :) I pisz mi tak dalej, może zapiszę się szybciej :D

      Usuń
    4. bardzo przyjemne jest takie ćwiczenie, potem lepiej się śpi :)

      Usuń
    5. Wiem, bo ćwiczę trochę w domu. Domyślam się, że to nie to samo, ale w każdym razie się staram :)

      Usuń
  4. No nie wierzę, że jestem aż trzecia, która chciała napisać "trzeba mieć piekarnik" ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wyobrażam sobie nie mieć piekarnika :D To by ograniczało moje możliwości. Nie przeszkadza ci to? :)

      Usuń
  5. Boże, jakie te pierniczki są piękne! A jak muszą smakować...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkim bardzo smakowały, już prawie nie ma :) Spróbuj, to się dowiesz!

      Usuń
  6. Muszę spróbować zrobić, może znajdę trochę czasu w drugi dzień świąt, szkoda, że tak późno tutaj weszłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dzisiaj robiłam drugi raz - pierwsze rozeszły się w mgnieniu oka :) Super łatwy przepis, więc zachęcam!

      Usuń